sobota 15. června 2013

Diamanty nosí smrt

Diamanty nosí smrt

Autor: Nancy Martin
Originální název: Dead Girls Don´t Wear Diamonds
Přeložila: Romana Bičíková
Vydalo: Nakladatelství Fragment
Rok vydání: 2013
Počet stran: 200

Mladá reportérka z vyšších kruhů Nora Blackbirdová si stále není jistá svými city k Michaelovi. Pozvání na večírek k dávné školní lásce Flandersovi jí v ujasnění rozhodně nepomůže. Ráno po party je nalezen Flandersova žena Laura Mrtvá. Policie podezírá manžela, Nora věří v jeho nevinu. Když se navíc dozví o pověsti Laury, která je známá jako zlodějka šperků, pouští se do pátrání na vlastní pěst. Podaří se Noře očistit jméno přítele a odhalit skutečného vraha?

"V posledních týdnech těhotenství si moje sestra Libby z nevysvětlitelných důvodů oblíbila obrovské batikované tričko, které jí opticky ještě zvětšovalo břicho nehezkou růžovozelenou spirálou, která připomínala párek roztoužených velryb."

Nora se jako reportérka účastní večírku u rodinných přátel. Po skončení večírku je v bazénu nalezena manželka Nořiny lásky z univerzity - Flana. Hlavním podezřelým je její bývalý přítel, Nora však věří v jeho nevinu. 

"Stále ještě jsem musela počítat každý cent, abych mohla zaplatit dluh, který mi  nechali mí rodiče, neustále utíkající před daněmi. Ti se momentálně vyhýbali zatčení tím, že se potloukali po Brazílii a hledali místo, kde dělají nejlepší piňa coladu. A já jsem se mezitím snažila udržet rodinnou usedlost mimo dosah developerských firem, brousících si zuby na to, aby udělaly z dvou set leté rodinné historie nákupní centrum."

Protože i Nora samotná je spojována s vraždou, dostává v novinách nucené volno. Má tak další motivaci najít Lauřina vraha. Kolem celého případu je velice tajemná atmosféra, několika lidem se během různých večírků ztratili velmi cenné klenoty. Má to něco společného s vraždou?

"Smrt na mě vždycky dolehne. Fyzicky nejsem nijak křehká, ani se jen tak něčeho neštítím. Ale příšerné pocity mi dokážou sevřít srdce do kleští a odčerpat z mozku veškerou krev. Podle lékařů je to jen psychologické a přešlo by to, kdybych se začala pravidelně scházet s nějakým milým, klidným terapeutem. Ale ti stojí peníze, jichž se osobám žijícím osaměle na dvě stě let staré farmě s břidlicovou střechou a vodovodem z minulého století zrovna moc nedostává."

Pokračování příběhu o reportérce Noře se mi líbilo ještě víc než předchozí díl. Vyvrcholení příběhu pro mě bylo stejně jako  předešlého dílu překvapující. Opět jsem se v knize setkala s podrobnými popisy luxusních sídel a večírků. Střeštěné Nořiny sestry také nezklamaly, při některých jejich nápadech jsem se s chutí zasmála. Snad budou brzy následovat i další díly.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Nakladatelství Fragment, jehož spolupráce si velice cením. Knihu si můžete zakoupit ZDE.


Žádné komentáře:

Okomentovat