středa 3. prosince 2014

Dotek anděla

Dotek anděla

Autor: Thomas C. Brezina
Originální název: Amy Angel
Přeložila: Mgr. Michaela Škultéty
Vydalo: Fragment, s. r. o.
Rok vydání: 2014
Počet stran: 332

Na straně jedné nenápadná Amy, s velmi nízkým sebevědomím, které ji matka pravidelně ještě snižuje. Na straně druhé namyšlený a do sebe zahleděný Matt M, slavný zpěvák.
Patnáctiletá Amy je bezhlavě zamilovaná do popové hvězdy Matta M. Pro jeho podpis by udělala téměř cokoli. Vymyslí plán, jak se dostat do zákulisí při jeho charitativním koncertu.
Když konečně dojde k vytouženému setkání, Amy konečně zjistí pravdu o svém idolovi. Strhne se hádka a Matt shodou nešťastných náhod způsobí dopravní nehodu a upadne do kómatu, vrátit se mezi živé mu může pomoci pouze zklamaná Amy.

"Občas nás životem delší nebo kratší chvíli někdo doprovází. Když se pak naše cesty rozejdou, hodně věcí se změní. Budeme se možná cítit silnější, lepší, veselejší, a dokonce šťastnější. Ten, kdo nám dopomohl k nové radosti, nám často připadá jako anděl."

Nikdy jsem nechápala tohle pubertální fandovství, proto mi námět knihy nebyl moc blízký. Ovšem už na začátku mi bylo vcelku jasné, že jsem na knihu asi příliš stará, protože mi to celé přišlo opravdu nereálné a dost uhozené. Myslím, že pro náctileté to ale může být příjemný příběh, u kterého se mohou zasnít a představit si svého oblíbence.

"Matt pohnul rukou, chtěl do ní vrazit loktem. Amy byla rychlejší a odrazila ho od sebe. Zároveň slyšela sebe samu, jak říká: "Měla jsem tě doopravdy ráda! Myslela jsem si, že jsi jiný! To, co zpíváš, jsou lži! Já jsme ti věřila!"

To, že se mi kniha moc nelíbila, neznamená, že je celá špatná. I já jsem si samozřejmě našla momenty, které se mi líbily. Nejlepší byly scény Amy a matky, popřípadě i jejího nevlastního otce, ty byly napsány opravdu pěkně a dost přesvědčivě. Stejně se mi líbil i prvek nemluvící dívky Jacqueline, tady to ovšem bylo celé dost předvídatelné.  Každopádně pokud máte doma náctiletou fanynku, příběh by se jí mohl dost líbit.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment, jehož spolupráce si velice cením.


Žádné komentáře:

Okomentovat