sobota 27. července 2013

Výkřik do tmy

Výkřik do tmy

Autorka: Manuela Martini
Originální název: Sommernachtsschrei
Přeložila: Michaela Škultéty
Vydalo: Fragment, s. r. o.
Rok vydání: 2013
Počet stran: 208

Franziska se vrací na místo, kde před rokem zemřel za nevyjasněných okolností její přítel. Všichni jsou přesvědčení, že vrahem je Franziska, která si z osudného večera vůbec nic nepamatuje. Musí si vzpomenout, odhalit, co se tehdy opravdu stalo. Proč jí v tom ale někteří brání? Při hledání pravdy se sama ocitá v nebezpečí... Co když se všechno odehrálo úplně jinak?

"Dny ve vězení způsobily, že jsem přecitlivělá. Pět metrů vysoká zeď s ostnatým drátem, zamřížovaná okna, kovové dveře. I když ráno odemkli cely, pocit stísněnosti zůstal. A večer pak zase cinkání klíčů, chladné, kovové klapání zavíraných dveří. Bála jsem se, že se v té úzké místnůstce zadusím, a byla jsem nervózní z blízkosti dalších lidí. Ani měsíce na klinice, kde mě ubytovali v jednolůžkovém pokoji, nedokázaly vzpomínky na vězení vymazat."

Franziska žije s rodiči v Kolíně nad Rýnem od doby, kdy se zapletla do vraždy, ve které je hlavní podezřelá. Ona sama si ale na osudný moment nevzpomíná. Na doporučení terapeutky se přesně po roce vrací na místo činu. Od tohoto záměru ji téměř všichni odrazují, dokonce začíná dostávat anonymní dopisy.

"Třebaže všechno poznávám, je mi městečko záhadně cizí. Jako kdybych kdysi dávno viděla nějaký film a teď navštívila místo, kde se natáčel."

V návratu se i snaží podpořit její kamarádky ze střední, ale přesto to vypadá, jako by nechtěli připustit, že by Franziska mohla být nevinná. Jediný, kdo jí pomáhá najít nové stopy a důkazy v případu je novinář, kterého shodou okolností potkala ve vlaku. Jak se vše před rokem odehrálo, co nového vyjde najevo po troše pátrání?

"Zpoza zelených listů stromů se před námi vynoří tmavá loděnice. V mých snech byla černá a obrovská a šel z ní strach." 

Opravdu skvěle promyšlený a napínavý příběh, u kterého jsem se rozhodně nenudila. Děj byl chvílemi velice překvapivý a samotný závěr byl také bezvadný, rozhodně bych takovéto vyústění nečekala.Kapitoly ze současnosti jsou střídány popisem minulosti, která předcházela tragédii. Z letních thrillerů od Fragmentu se mi líbil zatím nejvíc. Autorka se překonala a po příjemném Mrazivém létě napsala ještě lepší a záhadnější Výkřik do tmy...

Za poskytnutí recenzního výtisku vděčím nakladatelství Fragment, jehož spolupráce si velice cením. Knihu si můžete zakoupit ZDE.


2 komentáře:

  1. Knihu jsem už četla a taky se mi celkem líbila, není to nějaký tvrdý thriller, ale bylo to napínavé i čtivé. Povedená recenze.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju :-) Přesně, jak říkáš... Čtivé a napínavé :-)

    OdpovědětVymazat