středa 24. září 2014

Z archívu Sherlocka Holmese

Z archívu Sherlocka Holmese

Autor: Sir Arthur Conan Doyle
Přeložila: Eva Kondrýsová
Vydalo: Nakladatelství Omega
Rok vydání: 2014
Počet stran: 288

Sherlock Holmes se rozhodl odejít na odpočinek, jeho pomocník Watson se snaží sepsat případy, které ještě nebyly publikovány. Přestože detektiv už není v aktivní službě, ujme se naléhavého a hlavně zajímavého případu. Při procházce po pobřeží uvidí bez zdánlivých příčin umírajícího profesora z nedaleké internátní školy, nedlouho po něm za stejných okolností zemře jeho pes. Obě úmrtí se zcela vymykají běžným pravidlům.

"Sir James Damery se dává poroučet a prosí pana Sherlocka Holmese, aby ho přijal zítra v půl páté odpoledne. Sir James si přeje zdůraznit, že se hodlá obrátit na pana Holmese v záležitosti velice naléhavé, která vyžaduje mimořádný takt. Doufá proto, že pan Holmes učiní vše, co je v jeho silách, aby se schůzka uskutečnila, a že ji předem telefonicky potvrdí v klubu Carlton."

Povídková kniha, která obsahuje 12 detektivních příběhů, se mi líbila tak napůl. Některé povídky byly výborné, naopak některé mi připadaly poměrně dost slabé. Jedny z nejlepších povídek byla Upír v Sussexu nebo Šplhající muž.

"Dívka, jež projevovala znační rozechvění, mne vedla po schodech a dlouhou starobylou chodbou, která končila u masivních, železem pobitých dveří. Při pohledu na ně ne napadlo, že by byl pro Fergusona těžký oříšek, kdyby chtěl vniknout do pokoje své ženy násilím. Děvče vytáhlo z kapsy klíč a těžká dubová prkna zaskřípěla ve veřejích. Vstoupil jsem, ona rychle proklouzla za mnou a dveře za ní opět zapadly."

Byla to moje první kniha, ve které vystupoval Sherlock Holmesem, a poměrně mě zklamala. myslím, že jsem si měla na začátek vybrat ne povídky, ale delší celistvý příběh, ve kterém Doyle lépe ukáže své spisovatelské a detektivní vlohy.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Omega, jehož spolupráce si velice cením.


Žádné komentáře:

Okomentovat