neděle 2. února 2014

Obchod se štěstím, Klíč ke štěstí

Obchod se štěstím

Autorka: Irina Semina
Originální název: Magazin sčastija
Přeložila: Martina Pálušová
Vydalo: Fragment, s. r. o.
Rok vydání: 2013
Počet stran: 126

Kniha s podtitulem: Povídky, které vás udělají šťastnou. Soubor povídek, díky kterým byste se měla cítit šťastně? To u mě rozhodně po přečtení nehrozí... Povídky mě dokázaly jediné, a to dokonale znudit a otrávit, že jsem vůbec neměla chuť nad nimi přemýšlet.

Asi to bude tím, že zrovna mě povídky nesedly, protože na začátku knížky si můžeme přečíst nadšené ohlasy, které "Elfčiny" pohádky způsobily. Ráda si přečtu povídku, která zlepší náladu, tyto to ovšem nebyly. Jediná povídka, která mě alespoň zaujala, byla o Obchodě se štěstím, silně mi ale připomínala jinou povídku, kterou jsem četla od jiného autora (na jméno už si nevzpomínám).

Po každém příběhu následuje doporučení nějakého "zboží" z Obchodu se štěstím, které se k dané kapitole vztahuje. 

Pokud máte také rádi povídky na zlepšení nálady, určitě knihu vyzkoušejte, ale doporučuji vám, abyste si nejprve zkusili některou z povídek vyhledat na internetu a zjistit tak, zda vám autorčin styl sedí.

"Netvor se musel na cestu do vesnice pokaždé dlouho dopředu psychicky připravovat. Nechtěl si přiznat, že jeho touha po lásce, tolik potlačovaná okolím, už dávno překročila tu tenkou hranici, kdy se z ní stala nenávist. A strach ten pocit ještě umocňoval. Netvor nenáviděl lidi."


Klíč ke štěstí

Autorka: Irina Semina
Originální název: Vaš ščastlivy bloknot
Přeložila: Martina Pálušová
Vydalo: Fragment, s. r. o.
Rok vydání: 2013
Počet stran: 70

Kniha, která vám změní život. Tak divoké to opravdu nebude, ale rozhodně je o něco přínosnější než kniha předcházející. Jedná se o "pracovní sešit", kde máte na každý den nějaký úkol, radu nebo třeba citát, který se týká štěstí. Nechybí dokonce ani návody na vyrábění věcí, které by měly připomínat štěstí.

Musím se přiznat, že některé rady mi přijdou poměrně hloupé (návod na vyrobení neviditelných andělských křídel), nicméně se mi líbí hlavní idea knihy, kdy si máte zapisovat šťastné chvilky během dne. Nemyslím tím, zapisování každé blbosti, kdy jsem se u některých příkladů v knize smála a zároveň za autorku styděla, ale měly bychom si uvědomovat, že nezažíváme jen ty špatné chvilky, které vidíme víc.

Kniha není vyloženě špatná, ale musím se brát s poměrně velkou nadsázkou.

"Obchod se štěstím všem garantuje dobré výsledky. Všechno, co musíte udělat, je přeladit se ba vyhledávání šťastných životních okamžiků, neštěstí se zmenší, uschne a zmizí jako všechno, čemu nevěnujeme pozornost. Naopak opečovávané štěstí se začne rozrůstat a vzkvétat a stane se nejkrásnější květinou v zahradě naší duše."


Za poskytnutí obou recenzních výtisků děkuji nakladatelství Fragment, jehož spolupráce si velice cením.


Žádné komentáře:

Okomentovat