středa 12. června 2013

Jak zabít milionáře

Jak zabít milionáře

Autor: Nancy Martin
Originální název: How To Murder A Millionaire
Přeložila: Romana Bičíková
Vydalo: Nakladatelství Fragment
Rok vydání: 2012
Počet stran: 200

Nora se stala novou reportérkou kulturní rubriky filadelfských novin Inteligenceru. Práce jí jde téměř sama od sebe, lidé jí více důvěřují, protože patří také do filadelfské smetánky. Musí splácet velký dluh, který jí rodiče zanechali. Má dvě sestry,které spolu střídavě vycházejí a nevycházejí. 

"Nevím proč, ale nakonec jsem vešla dovnitř. Najednou jsem stála v ložnici a dívala se na postavu zhroucenou na podlaze. Malý muž ležící na zádech, se zakloněnou hlavou. Nohy měl roztažené, jednu z nich ohnutou v koleni a bez boty. Kousek od jeho nehybné ruky ležela lahvička od léků a kolem se povalovaly modré pilulky."

Při jednom večírku nalezne tělo zavražděného miliardáře, a zároveň rodinného přítele. Rory byl vlivný a velice bohaty sběratel umění. Motiv k vraždě mělo poměrně hodně lidí a Nora se snaží také něco vypátrat na vlastní pěst. Při získávání informaci ji cesta zavede k údajnému mafiánovi Michaelovi.

"Následujících pár vteřin bylo jako vír. Křičela jsem Roryho jméno. O chvíli později jsem překročila polštář ležící na zemi a klekla si vedle něj. Obě sklenky šampaňským jsem musela upustit, protože jsem se oběma rukama snažila Rorymu rozepnout košili, u krku už natrženou. Snažila jsem se mu tlačit na hruď, nahmatat na krku tep, zvednout mu hlavu, a stále jsem mluvila, ano, říkala jsem samé hlouposti, ale mluvila jsem a mluvila. Co se stalo? Infarkt? Mrtvice?"

Byla jsem příjemně překvapena touto detektivkou. Moderní detektivní příběhy nemám příliš v lásce. Přiznám se, že můj výběr knihy ovlivnila hlavně pěkná obálka a také prostředí, ve kterém se celý příběh odehrával - filadelfská smetánka. Kniha byla napsána příjemný čtivým stylem a konečné rozuzlení mě v celku překvapilo.  Jsem zvědavá na pokračování, snad bude také tak povedené.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment, jehož spolupráce si velice cením. Knihu si můžete zakoupit ZDE.



Žádné komentáře:

Okomentovat