středa 22. května 2013

Mráz

Mráz

Autor: Thomas Bernhard
Originální název: Frost
Přeložil: Radovan Charvát
Nakladatelství: Prostor, s. r. o.
Rok vydání: 2007
Počet stran: 384

Student medicíny je pověřen svým nadřízeným z nemocnice, kde vykonává svou praxi, aby sledoval jeho bratra. Ubytuje se v zapadlém městečku, kde je velice nepříznivé klima - smog, mráz, je zde vysoká i kriminalita a úmrtnost. Sblíží se s malířem až do té míry, že je v jeho područí a má problém se z jeho vlivu dostat.

"Před poštou jsem si pomyslel: pro jeho hospodyni to přece musí být strašné, když neví, co se s ním děje. Kde vlastně je. Rychle jsem přešel náves a vystoupal po schodech ke hřbitovu."

Děj knihy je velice ponurý, prostředí, ve kterém se děj odehrává je vykresleno tak depresivně, že už to snad více nelze. Takže i při čtení máte velice ponurý pocit ze čtení. Několikrát jsem během čtení uvažovala, že knihu odložím, aniž bych ji dočetla, ale nakonec jsem se překonala. 

"V noci se to na něho vrhá přes hory, dostává rány bičem a probouzí se v něm, co dávno vyhaslo: válka, bída, nenávist. Pokouší se zahnat smutek rozumem, bezvýsledně. Ten se stáhne až za svítání."

Už dlouho jsem nečetla tak nepříjemnou knihu. Na to, jak se kniha špatně četla byla až zbytečně dlouhá. Z příběhu i děje, který vlastně téměř žádný nebyl jsem byla poměrně otrávená, jsem ráda, že už mám knihu dočtenou a je pravděpodobné, že po ní už nesáhnu, pravděpodobně ani po jiné knize od tohoto autora.

Žádné komentáře:

Okomentovat